آقای ظریف پیام اینکه رهبری شما را فرزندان انقلابی می خوانند چیست؟

باشگاه مخاطبان/محمد حسین محترم: وزیر امور خارجه به تازگی گفته اند: «اقلیت کوچکی برای پیشبرد دیدگاه های سیاسی خود،با توهین و ناسزا و تهمت و افترا به این خدمتگزار کوچک!!... جالب تر اینکه تعدادی از نمایندگان محترم مجلس...این اقلیت پرجنب و جوش مجلس نیز خود را باید با آحاد ملت هماهنگ سازند !! .... اجازه ندهید دنیا برای ما تصمیم بگیرد وخط فکری ایجاد کنند و با دروغ پردازی‌ها اجماع داخلی را از بین ببرند. برخی در داخل فکت شیت کاخ سفید را مبنای توافق هسته‌ای قرار می‌دهند ولی به برنامهٔ اقدام مشترک اعلام شده از طریق سایت رسمی کشور اهمیت نمی‌دهند!!. چرا سایت‌های ما که ادعای حزب‌اللهی بودن می‌کنند از سایت دبکای اسرائیلی که عامل پخش اطلاعات غلط است نقل قول می‌کنند اما وزیر خارجه را باور نمی‌کنند!!..... رسانه های داخلی بازیچه رسانه های خارجی نشوند!!...».«در زمان مناسب پاسخ همه را میدهم»

اینها بخش هایی از سخنان محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه است که در دانشگاه تهران بیان کرده بود و قبل و بعد از آن نیز در نشست های خبری با ادبیاتی متفاوت بیان کرده است.
به نظر میرسد این سخن رهبر معظم انقلاب که فرمودند « دیپلمات یک کلمه ایی میگوید و معنای دیگری را اراده میکند. » آنچنان که در صحنه بین المللی دارای مصداق های فراوانی است ، در داخل نیز مصداق پیدا کرده است. اما مشکل کار اینجاست که گرچه در صحنه بین المللی و در برابر دشمنان باید دیپلمات بود و میتوان کلمه ایی گفت و معنای دیگری اراده کرد ولی در داخل و برای افکار عمومی خودی نه ! نمی توان و نباید دیپلمات بود . بلکه باید در برابر مردم خود، صادق بود و حرف را صریح و روشن بیان کرد و به قول رهبر معظم انقلاب ، انقلابی بود . به همین دلیل نیز رهبر معظم انقلاب عنوان فرزندان انقلابی را به مذاکره کنندگان هسته ای دادند. لذا با توجه به این سخن رهبری عزیز که فرمودند: «من دیپلمات نیستم من انقلاب ام و حرف را صریح و صادقانه میگویم. دیپلمات یک کلمه ایی میگوید و معنای دیگری را اراده میکند. اما ما صریح و صادقانه و قاطع حرف خودمان را میزنیم» و همچنین با توجه به این جمله رهبری که فرمودند « ما به مذاکرات با امریکایی ها و غربی ها خوشبین نیستیم» ، حتما آقای ظریف و تیم سیاست خارجی آقای رییس جمهور این اجازه را به ما میدهند که به پیروی از مقام معظم رهبری ، به عنوان یک انقلابی دلایل خوشبین نبودن و نگرانی ملت را صریح و صادقانه و قاطع بیان کنیم .
آقای ظریف یک بازی خطرناک رسانه ایی پیرامون مذاکرات هسته ایی شروع کرده که هر تحلیلگر اگاه به مسائل را نگران میکند. 
آقای ظریف ابتدا تلاش داشت تا به افکار داخلی کشور بقبولاند که انچه موجب تحریم ها و تهدیدات است مواضع جمهوری اسلامی در قبال رژیم صهیونیستی می باشد که لابی قدرتمندی است با تاثیرگذاری بر سیاست خارجی امریکا، و با همین توهم تلاش کرد تا از امریکا و مشخصا اوباما چهره ایی مثبت و دلسورز مردم ایران ترسیم کند و حساب این کشور استکباری را از رژیم صهیونیستی جدا کند!، اما پس از امضاء توافق نامه ژنو ، این توهم با اظهارات مداوم و پی در پی مقامات امریکا در حمایت از مواضع رژیم صهیونیستی و هماهنگی کامل این رژیم با امریکا ، جای خود را به واقعیت داد، هرچند بعضی ها این واقعیت را تاکنون درک نکرده بودند و اکنون نیز نمی خواهند درک کنند که رژیم نامشروع صهیونیستی ابزاری است در دست امریکا. به گفته رهبر معظم انقلاب رژیم صهیونیستی سگ نگهبان و سگ زنجیری و دست پرورده امریکا و مجری سیاست های امریکا است و عمق نیات و سیاست های امریکا را میتوان در رفتار و چهره رژیم صهیونیستی بوضوح یافت. و به تعبیر مرد مقاومت، سید حسن نصرالله ، رژیم صهیونیستی برای امریکا نیز تاریخ مصرفی دارد که هر زمان منافع امریکا ایجاب بکند، تمام میشود.
با این همه ، اقای ظریف در ادامه همان فهم نادرست از مواضع امریکا و رژیم صهیونیستی ، تلاش میکند بیان مواضع استکباری امریکا در قبال جمهوری اسلامی را که بعد از توافق نامه ژنو شدت پیدا کرده است، برای مصرف داخلی امریکا و آرام کردن صهیونیستها جلوه دهد و با دادن آدرس غلط و انحراف افکار عمومی داخل کشور از انچه که واقعیت توافق نامه ژنو است، خود را سوپرمن هسته ایی معرفی کند. از سوی دیگر آقای ظریف اکنون نیز تلاش دارد که نقدهای دلسوزان نظام را برگرفته از سایت های رژیم صهیونیستی القا کند و به نوعی نیروهای جوان انقلابی کشور را همسو با رژیم صهیونیستی جلوه دهد و انگ صهیونیستی بودن به نیروهای حزب اللهی بزند ( تقریبا شبیه کاری که پدرخوانده این حضرات در جریان مک فارلین قصد انجام ان را داشت که با هوشیاری حضرت امام رحمه الله علیه خنثی شد. حضرات در ان زمان قصد داشتند با خرید سلاح های اسرائیلی، رزمندگان جان برکف ارتش و سپاهی و بسیجی را در افکار عمومی جهان و داخل متهم به اسرائیلی بودن و جمهوری اسلامی را متهم به همدستی پشت پرده با رژیم صهیونیستی و نهایتا ریختن قبح جعلی بودن این رژیم و قس علی هذا کنند.) 
آقای ظریف بارها از نقد دلسوزان کشور براشفته شده و از رسانه های داخلی خواسته که ««بازیچه فضاسازی رسانه های غربی- صهیونیستی»» نشوند و گله کرده که چرا ««به وزیر خارجه خود اعتماد ندارید و به مقامات غربی و رسانه های بیگانه اعتماد میکنید»» ؟؟. به آقای ظریف باید گفت این چرا ! دلیل منطقی دارد. به هزار و یک دلیل ! که در ادامه نمونه هایی را برای یاداوری ذهن مبارک اقای ظریف متذکر میشوم.
اقای ظریف! رسانه های متعهد داخلی ، کارشناسان و تحلیلگران، و نیروهای دلسوز کشور نگرانند که مبادا در پشت پرده خبرهایی باشد که با شعار دانستن حق مردم است در تضاد باشد.
آقای ظریف! از باب وظیفه و دلسوزانه چرایی نگرانی رسانه های متعهد داخلی و نیروهای انقلابی را به طور فهرست وار جهت یاداوری عرض میکنم تا شما را به تامل و تفکر واداشته و با جبران اشتباهات گذشته، همچنان اعتماد رهبری و ملت ایران را پشت سر خود داشته باشید و خدایی نکرد مدال گرانقدری که رهبری، بزرگوارانه تحت عنوان «فرزندان انقلابی» به سینه تیم مذاکره کننده چسبانده اند، از دست ندهید . حفظ این مدال در گروه عملکرد شماست و تصور نکنید این مدال با هر عملکردی، دائمی خواهد بود. شکر نعمت نعمتت افزون کند، کفر نعمت از کفت بیرون کند! . و اما چرایی نگرانی ها : 
1-رهبر معظم انقلاب خط قرمز بودن هرگونه تماس با رییس جمهور و وزیر خارجه امریکا را به آقایان روحانی و ظریف قبل از سفر به نیویورک گوشزد کرده بودند و ذیل این خط قرمز، اختیارات تام به ایشان داده بودند. اما در کمال ناباوری با فضاسازی که تیم رسانه ایی آقای ظریف انجام داده بود، آقای روحانی با اوباما گفتگوی تلفنی و آقای ظریف با جان کری مذاکرات دوجانبه انجام دادند. این امر با انتقاد رهبر معظم انقلاب مواجه شد و از ان به « برخی حرکت های نابجا » یاد فرمودند.
2-آقایان قبل از آغاز مذاکرات ژنو تاسیسات هسته ایی فردو و نطنز را تعطیل کردند و در این بخش با دست خالی به سر میزه مذاکره رفتند. نکته مهم ؛ پس از اینکه این مطلب در گزارش آمانو مدیرکل اژانس بین المللی انرژی اتمی منعکس شد، مسئولان عالی رتبه نظام از آن اگاه شدند. یعنی این امر ضمن اینکه دست تیم مذاکره کننده را برای کسب امتیاز خالی کرده بود، بدون مشورت و اطلاع و اجماع مسئولان نظام اتخاذ شده بود.
3-آقای ظریف در "همایش مشترک مسوولان دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و دبیران هم‌اندیشی استادان دانشگاه‌های کشور" در پاسخ به این پرسش یکی از اساتید محترم دانشگاه، که « آیا مقام معظم رهبری قبل از توافق ژنو در جریان مفاد آن بودند؟» ، پاسخی داده است که نگرانی همه دلسوزان کشور را بیش از پیش افزایش داده است. آقای ظریف در پاسخ این سوال میگوید :« من قصد ندارم از مقام معظم رهبری خرج کنم. این که رهبری خودشان تصمیم بگیرند درباره کلمات و عبارات دخالت کنند یا نه تصمیم حضرت ایشان است و بنده نه وارد این حوزه می‌شوم و نه اختیار آن را دارم و نه مصلحت می‌دانم. اما رهبری چارچوب‌های کلی تعیین می‌کند و مسوولیت مذاکره با من است. ایشان محبت کردند دیدگاه‌شان را مطرح کردند». 
گرچه ما نمی خواهیم از طرف رهبری سخن بگویم و سخنگوی حضرت آقا نیز نیستیم ، اما آنچه که از این جمله آقای ظریف برداشت میشود، بیان میکنیم. اولا جواب این سوال یک جمله بیشتر نیست. یا اینکه بله، رهبری در جریان مفاد توافق نامه ژنو از قبل بوده اند یا نبوده اند و پاسخ دادن صریح به آن خرج کردن از رهبری محسوب نمی شود. 
ثانیا اگر رهبری مفاد توافق نامه ژنو را تائید کرده بودند قطعا شما بارها و بارها از آن بعنوان تائید عملکرد خود یاد میکردید و پاسخ منتقدان خود را که به وقت مناسب موکول کرده اید با همین تائیدیه میدادید و آنها را چه بسا قانع میکردید و یا حداقل وادار به سکوت میکردید ، همچنان که بارها به همین منظور از عنوان «فرزندان انقلاب» که رهبری در مورد تیم مذاکره کننده فرمودند، استفاده کردید و از منتقدان خواسته اید با استناد به همین جمله رهبری باب انتقاد دلسوزانه را تخطه کنند و عملکرد شما را بدون اشکال بپذیرند. لذا ما نه بنا به خبرهای پشت پرده و ویژه بلکه براساس برداشت قابل فهم برای همه از این سخنان آقای ظریف ، اولا برداشتمان این است به نظر میرسد رهبر معظم انقلاب چندان از امضاء این توافق نامه راضی نیستند ، ثانیا برداشتمان این است که حضرت آقا نیز معتقدند مفاد توافق ژنو تامین کننده حقوق ملت ایران نیست. و اینجاست که بر نگرانی ما افزوده میشود.
4-آقای ظریف از ابتدای مذاکرات تا انتها همواره بر محرمانه بودن جزئیات مذاکرات تاکید و از دادن هرگونه توضیح و اطلاع رسانی برای ملت ایران ابا داشت. در حالی که جزئیات توافق نامه ژنو از همان ابتدا توسط رسانه های غربی صهیونیستی منتشر می شد. زمانی که توافق نامه ژنو منتشر شد نشان داد که تمام آنچه رسانه های غربی صهیونیستی منتشر کرده بودند، همان جزئیات توافقات ژنو بوده که آقای ظریف آنها را تکذیب میکرد. این به آن معنا است که اولا غربی ها و صهیونیستها محرم مذاکرات بودند و ملت بزرگ ایران که در باره سرنوشت و حقوق انها مذاکره میشود، نامحرم بودند. ثانیا بدان معناست که مقامات غربی با افکار عمومی خود صادقانه برخورد کردند، اما اقای ظریف و تیم وی کوچکترین احترامی به افکارعمومی داخلی نگذاشتند و همواره بر محرمانه بودن مذاکرات اصرار داشتند.
5-آقای ظریف و تیم وی پس از امضاء توافق نامه ژنو ، از انتشار آن نیز اکراه داشتند و با تاخیر آن را ترجمه و منتشر کردند. چرا؟ . چرا باید ملت ایران متن توافق نامه را ابتدا از رسانه های غربی – صهیونیستی بگیرند و سپس با تاخیر، توسط تیم مذاکره کننده در اختیار خبرنگاران داخلی قرار بگیرد آنهم با اما و اگرهایی که تردیدها و نگرانی ها را دو چندان کرده است.
6-یکی از این اما و اگرها وجود الحاقیه و ضمیمه توافق نامه ژنو بود که آقای ظریف از انتشار ان خودداری کرد. حتی پس از آنکه بلافاصله بعد از امضاء توافق نامه ژنو توسط وزارت امورخارجه امریکا بعنوان فکت شیت یا همان برگه اطلاع رسانی منتشر شد، با تکذیبیه وزارت امورخارجه ایران مواجه شد و سرانجام آقای روحانی رییس جمهور در گزارش صد روزه خود مجبور به اعتراف به پنهان کاری صورت گرفته توسط آقای ظریف شد و وجود الحاقیه و ضمیمه توافق نامه ژنو را تائید کرد. 
7-اما و اگر دیگری که در مورد این توافق نامه وجود دارد این است که گفته میشود متن سند چهار صفحه ایی ژنو که امضاء شده با آنچه که ترجمه شده و در اختیار خبرنگاران داخلی قرار گرفته فرق میکند و احتمالا بعلت واهمه از واکنش افکارعمومی داخل کشور، عبارات و کلماتی که بار حقوقی برای جمهوری اسلامی ایجاد کرده است، بطور شفاف ترجمه و منتشر نشده است.
8-در راستای همین اما و اگرها پایگاه فارن افروز گزارش داد دیوید البرایت رییس موسسه علوم و امنیت بین الملل امریکا در گفتکو با برنارد گورتزمن دبیر شورای روابط خارجی امریکا میگوید«این توافق ژنو توافق چشم گیری بود که جزئیات ان از نظر بیشتر مردم جهان پنهان مانده است.» وی تاکید میکند« شرط هایی که ایران پذیرفته است همان پروتکل الحاقی است که نیاز به تصویب مجلس ایران داشت.».این یعنی دور زدن مجلس شورای اسلامی!.
9-براساس همین نگرانی های مردم از عدم شفافیت مذاکرات هسته ایی و توافق نامه ژنو ، آیت‌الله آملی لاریجانی خواستار شفافیت در مذاکرات آتی با پنج بعلاوه یک میشود. آیت‌الله آملی لاریجانی : «متاسفانه آمریکایی‌ها از توافق صورت‌گرفته، تفسیرهای عجیبی ارائه می‌کنند که هیچ شخص عاقلی آن را نمی‌پذیرد. چنین تفسیری توافقنامه ژنو را «لغو و بی‌معنی» می‌کند؛ زیرا هیچ انسان عاقلی زیر بار چنین توافقی نمی‌رود. از وزیر امور خارجه و تیم مذاکره‌ کننده می‌خواهیم که در مذاکرات آتی ، شفاف‌سازی کنند تا امکان تکرار تفسیرهای «نامعقول» فراهم نشود. ملت ایران از توافقی که در چارچوب عزت نظام و مصالح کشور باشد و از خطوط قرمز نظام عبور نکند، حمایت خواهد کرد.»
10-اساسا آنچه که موجب نگرانی جامعه از احتمال زد و بند پشت پرده میشود ،سخنان توهین آمیز و عجیب و غریب مشاوران رییس جمهور در باره نقش مردم است که مردم احساس میکنند برخی فقط شعار مردم را میدهند و در واقع مردم نامحرمند. محمود سریع‌القلم مشاور ارشد رئیس‌جمهور و استراتژیست اصلی دولت یازدهم که دانش اموخته دانشگاه های امریکاست، در همایشی می گوید : «همراهی با مردم در زمینه فکر و تصمیم‌گیری نشانه پوپولیسم است و نباید مردم را در زمینه تصمیمات مهم و راهبردی داخل کرد ».
11-در خلال مذاکرات ژنو و پس از آن خبرهای محرمانه ایی منتشر شد مبنی بر دیدارهای محرمانه تیم آقای روحانی با مقامات امریکایی از جمله ویلیام برنز معاون وزیرخارجه امریکا و مغز متفکر تحریم ها و هدایت کننده مذاکرات هسته ای ایران در امریکا، به همراه جیک سالیوان مشاور امنیت ملی جو بایدن معاون رییس جمهور امریکا، در عمان و چند کشور خارجی. اولا نفس انجام این دیدارهای مخفیانه خود نگران کننده است. ثانیا گفته میشود که یکی از این دیدارها قبل از انتخابات در عمان برگزار و آنجا قرار و مدارهایی گذاشته شده و سپس بعد از روی کار امدن آقای روحانی ، دیدارهای محرمانه ادامه داشته است که سفر جان کری به عمان و بلافاصله سفر سلطان قابوس پادشاه عمان بعنوان اولین مهمان خارجی آقای روحانی در مقام ریاست جمهوری به تهران و همچنین فضاسازیهای رسانه های اصلاح طلب و و ابسته به تیم آقای هاشمی رفسنجانی در خصوص لزوم دیدار روحانی با اوباما در نیویورک و قس علی هذا را باید در همین راستا تحلیل کرد. لذا بسیاری نگرانند که توافق نامه ژنو، آنگونه که ای بی سی نیوز امریکا، خبرگزاری فرانسه ، بی بی سی انگلیس و دیگر رسانه های غربی - صهیونیستی میگویند، محصول ملاقات های محرمانه و زد و بندهای پشت پرده باشد تا نتیجه تلاش های فرزندان انقلابی ملت ایران که رهبر معظم انقلاب با این تعبیر از آنان یاد کردند. تا جایی که اوباما در مرکز سابان در واشنگتن بر آن مهر تایید زد اما تاکید کرد از جزئیات این مذاکرات محرمانه چیزی نمی گویم . و جالب اینکه خود آقای ظریف هم در "همایش مشترک مسوولان دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و دبیران هم‌اندیشی استادان دانشگاه‌های کشور" در پاسخ به سوالی مبنی بر این که« اوباما گفته قبلا جلسات محرمانه‌ ایی با ایرانی‌ها داشته‌ایم؛ آیا این جلسات با نظر رهبری بوده است؟» ، تلویحا سخنان اوباما را تائید میکند. آقای ظریف در پاسخ این استاد دانشگاه میگوید:« اول این که اوباما چیزی را لو نداد. دوم این که آن چه مطرح بود در کنار 1+5 مذاکراتی با آمریکایی‌ها بوده است»
12-در راستای همین مذاکرات محرمانه نیز خبرهایی منتشر شد که یوشکا فیشر وزیر خارجه سابق المان هم در خلال مذاکرات ژنو ، به دعوت دولت ایران بطور محرمانه به تهران سفر کرده است. گفته میشود بعلت بیماری فیشر و انتقال او به بیمارستان خبر سفر وی به رسانه ها درز پیدا کرد.
13-بازتاب اغراق آمیز انتشار خبر سفر جک استرو وزیر خارجه سابق انگلیس به ایران هم به نظر میرسد برای تحت الشعاع قرار دادن مذاکرات محرمانه بود که از همان ابتدا روشن بود چنین سفری انجام نخواهد شد. نهایتا هم همانگونه که پیش بینی میشد ، لغو این سفر را اعلام کردند.
14-این سفرها و دیدارهای محرمانه و غیرمحرمانه را وقتی کنار این سخن جناب دکتر عباسی رییس سابق انژی اتمی کشورمان میگذاریم، بر نگرانی ها افزوده میشود. دکتر عباسی در دانشگاه امام صادق : «جریانی در داخل وجود داشت که نمی‌گذاشت مسئله هسته‌ای در دولت گذشته حل شود و غرب نیز منتظر انتخابات ایران بود به همین خاطر بدنبال حل مسئله‌ هسته‌ای نبود.»، 
15-گری سیک مشاور امنیت ملی امریکا در موسسه کارنگی با جسارتی که به رهبر معظم انقلاب میکند ، میگوید «همه ما در دورانی که آقای ظریف نماینده ایران در سازمان ملل بوده، با وی دیدارهایی داشتیم و با او جلسه برگزار کردیم و شام خوردیم وگفتگو های خصوصی و محرمانه ای انجام دادیم. افرادی همچون جوبایدن معاون اوباما رییس جمهور امریکا نیز در این جلسات حضور داشته اند.» اما این سخنان از سوی دولت آقای روحانی و تیم سیاست خارجی وی بی پاسخ می ماند .
16-وندی شرمن معاون وزیر خارجه امریکا و مذاکره کننده امریکایی در مذاکرات هسته ای پنج بعلاوه یک با جمهوری اسلامی، در جلسه کمیته روابط خارجی سنای امریکا با توهین به ملت ایران میگوید « این مسئله برای ما روشن شده است که فریبکاری بخشی از دی ان ای ایرانی هاست » . اما این توهین به ملت ایران هم از سوی دولت آقای روحانی و تیم سیاست خارجی وی بی پاسخ می ماند .
17-آقای روحانی بعنوان رییس جمهور ملت بزرگ ایران در گفتگو با روزنامه فایننشال تایمز از اوباما بعنوان فردی باهوش و مودب یاد میکند و میگوید« من در گفتگوی تلفنی خودمان، آقای اوباما را شخصی بسیار مودبانه و هوشمندانه یافتم»، دو روز بعد اوباما در مرکز سابان واشنگتن با غیرمودبانه ترین لحن البته هوشمندانه پاسخ آقای روحانی را میدهد. اوباما میگوید« رییس جمهور شدن روحانی نتیجه تحریم های ماست و ما به رییس جمهور روحانی اعتمادی نداریم.». اما این توهین ها نیز از سوی دولت آقای روحانی و تیم سیاست خارجی وی بی پاسخ می ماند .
18- خبرنگار فایننشال تایمز در گفتگو با آقای روحانی در انتها جمله ایی بکار می برد که هیچ خبرنگاری در مقابل هیچ مقام سیاسی جرات و قدرت بیان آن را ندارد اما به راحتی در حضور رییس جمهور یک کشور بزرگ مثل ایران ، به ملت توهین میکند. خبرنگار فایننشال تایمز در آخر مصاحبه با آقای روحانی میگوید« این شگفت انگیز است که ایران طی سه ماه (از زمان روی کار امدن روحانی) از قرون وسطی!!! به عصر رنسانس رسیده است ! !!» و آقای روحانی با لبخندی معنی دار شاید سرمست از پیروزی در انتخابات از کنار آن میگذرد و این سخنان توهین امیز نیز از سوی دولت آقای روحانی و تیم سیاست خارجی وی بی پاسخ می ماند
19-هر آدم عاقل و هر فردی که کمی با عالم سیاست آشنا باشد میداند که قدرت نظامی و اقتصادی پشتوانه قدرت سیاسی هر کشوری است اما آقای ظریف که خود را کهنه کار عالم سیاست میداند، در داشگاه تهران تمام قدرت نظامی کشور را که سالها به مدد تلاش دانشمندان جوان حاصل شده و نقش بازدارنده قوی در برابر دشمنان در منطقه است زیر سوال می برد و می گوید« غربی‌ها از چهار تا تانک و موشک ما نمی‌ترسند. آیا شما فکر کرده‌اید که آمریکا که با یک بمبش می‌تواند تمام سیستم‌های نظامی ما را از کار بیندازد، از سیستم نظامی ما می‌ترسد؟‌ آیا واقعاً به خاطر سیستم نظامی ماست که آمریکا جلو نمی‌آید؟» ما نمی توانیم هضم کنیم که این سخنان از فردی که خود را کهنه کار عالم سیاست میداند غیر عمدی باشد، البته امیدواریم چنین باشد. اما متاسفانه موضع گیری های بعدی اقای ظریف در این خصوص و بخصوص در مصاحبه با روزنامه واشنگتن پست و سخنرانی در همایش تبلیغاتی صنعتگران و تاکید بر اینکه دیدگاه من با دیدگاه دیگران همچون فرمانده محترم کل سپاه متفاوت است، هیچ شکی در عمدی بودن سخنان اقای ظریف در دانشگاه تهران و اینکه این سخنان کاملا در جهت مخالف سیاست های مقتدرانه رهبر معظم انقلاب است، نمی گذارد . رهبر معظم انقلاب در مراسم تحليف و اعطاى سردوشى دانشجويان دانشگاه‌هاى افسرى ارتش :« هم آمریکا بداند، هم دست‌نشاندگانش بدانند، هم سگ نگهبانش رژیم صهیونیستى در این منطقه بداند؛ پاسخ ملت ایران به هرگونه تعرضى، هرگونه تجاوزى، بلکه هر گونه تهدیدى، پاسخى خواهد بود که از درون، آنها را از هم خواهد پاشید و متلاشى خواهد کرد.»
20- آیت‌الله مکارم شیرازی نیز در درس خارج فقه در مسجد اعظم قم با ابراز نگرانی از این سخنان منفعلانه از رییس جمهور می خواهند که به گوینده این سخن تذکر بدهند :« یکی از وزرا گفته که 50 درصد کشور زیر خط فلاکت است و در جایی دیگر گفته‌اند که اگر آمریکا حمله کند، ظرف 10 دقیقه چه‌ها که نمی‌شود. رئیس جمهور باید به وزرا گوشزد کند که چه ادبیاتی را به کار ببرند؛ زیرا در مقابل دشمن باید از عزت و امیدواری صحبت کنیم » 
21-پس از این سخنان آقای ظریف بود که اظهارات جنگ طلبانه مقامات آمریکایی علیه ایران شدت گرفت ،نماینده کنگره امریکا ایران را به بمباران اتمی تهدید کرد و همزمان وزیر دفاع امریکا از حمایت از توافق ژنو و گزینه دیپلماسی با گزینه نظامی سخن گفت. حتی خود اوباما نیز که تا قبل از ریاست جمهوری حسن روحانی از کاربرد کلمه "حمله نظامی" ابا داشت و ترجیح می داد از لفظ "همه گزینه ها روی میز است"، استفاده کند ، جرات پیدا کرد تا بگوید " ترجیح من برای حل مسأله به شکل دیپلماتیک، به این معنا نیست که ما به تهران "حمله نظامی" نمی‌کنیم." و علاوه بر این اوباما در مدت پس از روی کار امدن اقای روحانی چندین بار مستقیما ایران را به حمله نظامی تهدید کرده است. دانکن هانتر عضو کمیته نیروهای مسلح کنگره امریکا نیز میگوید : « امریکا باید از سلاح‌های هسته‌ای علیه ایران استفاده کند.»چاک هیگل، وزیر دفاع آمریکا در کنفرانس سالانه امنیتی منامه تاکید میکند :« دیپلماسی با ایران را با نیروی نظامی حمایت می کنیم» اما متاسفانه این سخنان از سوی دولت آقای روحانی و شخص ایشان و تیم سیاست خارجی وی بی پاسخ می ماند. این در حالیست که ماه گذشته یک سرمایه دار امریکایی اظهارات مشابهی را مطرح کرد و از دولت امریکا خواسته بود در ایران بمب اتم منفجر کند. اما این اظهارات که از سوی آقای روحانی و تیم سیاست خارجی وی بی پاسخ ماند ، با واکنش مقدرانه رهبر معظم انقلاب روبرو شد و ایشان فرمودند: «اگر امریکایی‌ها راست می گویند که در مذاکرات جدی هستند، باید به دهان این افراد یاوه گو بزنند و دهان آنها را خرد کنند.» 
22-در ورای همه این نگرانی ها ، مراجع و علما ،ائمه جمعه ، رسانه های متعهد و نیروهای انقلابی کشور نگرانی عمیقتری دارند و آن نوعی وادادگی در برابر امریکا و پذیرش نقش کدخدایی استکبار جهانی است که در گفتار و عملکرد تیم سیاست خارجی آقای روحانی بخصوص اعمال و گفتار آقای ظریف هر روز مشاهده میشود و با این وادادگی هاست که موضع امریکایی ها سخت تر ، سخیف تر و خشن تر شده است. در طول پنج ، شش سال گذشته با مواضع مقتدرانه رهبری ، اوباما دیگر جسارت گفتن «گزینه نظامی روی میز است» را نداشت، اما با سیاست جدید دولت یازدهم ، این جسارت دو باره در ادبیات نه تنها اوباما بلکه در گفتار دیگر مقامات رده چندم امریکا نیز آشکار شده است که این خود حدیث مفصلی است و بیان آن نیاز به وقت دیگری دارد.
23-با تحریم های جدید و قرار گرفتن نام شرکت ها و اشخاص حقیقی جدید ایرانی در لیست تحریم های امریکا، انتظار ملت این بود که انان که مدال فرزندان انقلاب را کسب کرده اند، حداقل برای حفظ ان ، موضع انقلابی ، محکم و قاطعی در برابر این اقدام عهدشکنانه امریکایی ها اتخاذ کنند. اما متاسفانه جناب اقای رییس جمهور با سکوتش و اقای ظریف با تاکید بر سیاست سکوت، بر نگرانی مردم و هر ایرانی غیرتمندی در هرکجای دنیا افزودند.
24- نگرانی عمیق تر اینکه نه تنها موضع قاطع و انقلابی از فرزندان انقلابی اتخاذ نشد بلکه در حرکتی منفعلانه اقای ظریف در مصاحبه با خبرنگار یورونیوز که به همراه هیات پارلمانی اروپا به ایران امده بود ، در مقابل ملت موضع میگیرد و در مورد تصمیم امریکا در اعمال تحریم های جدید بر خلاف توافق نامه ژنو ، تاکید میکند :« این تصمیم جزیی از تحریم هاست و توافق نامه ژنو را نقض نمی کند» . آقای ظریف این تذهبون !!!
25-نگرانی دوچندان انجاست که اقای ظریف بجای پاسخگویی به این اقدامات زورگویانه، زیاده خواهانه و باج خواهانه دشمن ، در صفه فیس بوکش نیروهای انقلابی که به تبعیت از رهبر معظم انقلاب علاوه بر حمایت از تیم مذاکره کننده هسته ایی، نقد دلسوزانه را نیز پشتوانه موثری در موفقیت تیم مذاکره کننده میدانند، تهدید به پاسخگویی در زمان مناسب می کند!!. 
26-نگرانی دوچندان تر دیگر اینکه انتظار میرفت با این عهدشکنی و دشمنی امریکا ، دولت محترم و تیم سیاست خارجی اقای رییس جمهور فضایی بوجود می اوردند تا طرف امریکایی برای پاسخگویی جهت ادامه مذاکرات ، فرستاده ایی را روانه ایران میکرد و عذر تقصیر می اورد ، نه اینکه اقای ظریف معاون حقوقی و بین المللی خود را منفعلانه برای جلو گیری از هوا شدن توافق نامه ژنو روانه المان و ژنو کند تا در دیدار با مقامات غربی و خانم اشتون خواستار ادامه مذاکرات شود.
27-نگرانی دیگر اینکه آنان که مقاومت قهرمانانه هشت سال گذشته و رفتار و گفتار دولتمردان قبلی را به غلط بانی و باعث تحریم ها میدانستندو تاکید داشتند که ادبیات باید عوض شود، دولت باید عوض شود، سیاسیت باید عوض شود و تابوی مذاکره با امریکا باید شکسته شود تا دشمن دست از دشمنی بردارد ، اکنون که همه چیز عوض شد و تابوی مذاکره با امریکا شکسته شد، هیچ پاسخ منطقی و قابل پذیرشی برای وضع تحریم های جدید امریکا علی رغم توافق نامه ژنو ندارند، و پاسخ نمی دهند که چرا دشمن عوض نشد و دست از دشمنی برنداشت؟ اکنون که اقای احمدی نژاد و ادبیات او دگر نیست. ؟! هر چند که تحریم های قبلی نیز محصول عملکرد خود اقایان در توافقنامه سعداباد است.
28-ملت از اینکه سیاست خارجی اقای رییس جمهور در پشت پرده توسط کس دیگری هدایت میشود نه توسط کسی که ملت به او رای داده اند، نیز نگرانند . اقای هاشمی رفسجانی در مسافرت به نوق رفسنجان ، در توجیه مواضع منفعلانه بجای مواضع انقلابی در برابر تحریم های جدید امریکا میگوید « ما مسلمان هستیم و خلاف وفای به عهد انجام نمی دهیم و تا اخر به مذاکرات ادامه میدهیم !!» اقای پدرخوانده و البته پدرامرزیده ! وقتی طرف شما بویی از وفای به عهد نبرده و عهد شکنی میکند، کجای اسلام گفته شده علی رغم دشمنی و ضرر رساندن دشمن ، شما به عهدت پایبند باش و نظارگر تهدید ، تحریم و ظلم به خود باش! 
29-سابقه تلاش آقای ظریف و تیم وی در دوره ریایست جمهوری آقای هاشمی رفسنجانی در به تصویب رساندن CTBT نیز نگرانی را کامل میکند. بگفته محمود مهدي سلطاني دیپلمات ارشد ایرانی : «معاهده CTBT که با تلاش تیم آقای ظریف ، آقای ولايتي در 2 مهر 75 در نيويورك آن را امضا كرد، علاوه بر تعهدات غیرقانونی که برای کشور ایجاد و جلو بسياري از جهش‌هاي علمي را سد کرد.، به موجب امضاي اين معاهده اسرائيل نیز به رسميت شناخته شد. البته هنوز CTBT تصويب نشده بود كه سه ايستگاه آن در در جاده چالوس، كرمان و مسجد سليمان احداث و راه‌اندازي شد و بطور مستقيم به وين گزارش مي‌داد که آقای احمدي نژاد دستور جمع آوري اين دستگا‌ها را داد». CTBT چيست؟ CTBT یاComprehensive Nuclear-Test-Ban Treaty به معني كنوانسيون جامع تست و آزمايش هسته‌اي است كه تمام كشورهاي جهان را با 300 تا 400 ايستگاه اصلي خود كنترل مي‌كند. اين شبكه به‌صورت آنلاين به وين متصل است و كوچك‌ترين آزمايش غير هسته‌اي را نيز كشف مي‌كند. جالب آن است كه CIA اين معاهده پيچيده را مكمل جمع‌آوري پنهان اطلاعات خود میداند و حتي امريكا براي فريب ديگران مدتي اين معاهده را تصويب نمي‌كرد.»
30-آنچه که همزمان علاوه بر مسائل هسته ایی بر نگرانی ها می افزاید تاکید آقایان روحانی و زنگنه بر افزایش درآمد دولت با تکیه بر فروش نفت بیشتر و افزایش وابستگی کشور به درآمد های نفتی است ؛ بلایی که دهه 70 بواسطه مدیریت تکنوکرات‌ها بر سر اقتصاد ایران آمد.دولت نوپای تکنوکرات آقای روحانی بودجه سال 93 را 50 درصد بیشتر از بودجه قبل از آن که دولت آقای احمدی نژاد ارائه داده بود، به نفت وابسته تر و بعبارتی کشور را 50 درصد بیشتر در برابر تحریم ها آسیب پذیرتر میکند. که بگفته اوباما ساختار تحریم ها که همان تحریم های نفتی و پولی است حفظ خواهد شد. رییس جمهور هنگام ارائه بودجه در مجلس :« با افزایش درآمدهای نفت، حجم بودجه عمومی دولت در سال آینده به بیش از 195 هزار میلیارد تومان رسیده است و این یعنی حدود 50درصد افزایش نسبت به عملکرد امسال » و این سیاست نیز مخالف سیاست های مقام معظم رهبری است که اول فروردین امسال در مشهد مقدس فرمودند: «تحريمها بالاخره اثر گذاشت؛ اين هم يك اشكال اساسی در خود ما است. اقتصاد ما دچار اين اشكال است كه وابسته‌ی به نفت است. ما بايد اقتصاد خودمان را از نفت جدا كنيم؛ دولتهای ما در برنامه‌های اساسيِ خودشان اين را بگنجانند. من هفده هجده سال قبل به دولتی كه در آن زمان سر كار بود و به مسئولان گفتم كاری كنيد كه ما هر وقت اراده كرديم، بتوانيم درِ چاههای نفت را ببنديم. آقايانِ به قول خودشان "تكنوكرات" لبخند انكار زدند كه مگر ميشود؟! بله، ميشود؛ بايد دنبال كرد، بايد اقدام كرد، بايد برنامه‌ريزی كرد. وقتی برنامه‌ی اقتصادی يك كشور به يك نقطه‌ی خاص متصل و وابسته باشد، دشمنان روی آن نقطه‌ی خاص تمركز پيدا ميكنند. بله، تحريمها اثر گذاشت، منتها نه آن اثری را كه دشمن ميخواست؛.»
31-شاید بتوان تمام این نگرانی های گفته شده بعلاوه نگرانی های گفته نشده را در این کلام دکتر عباسی، رئیس سابق سازمان انرژی اتمی که در دانشگاه امام صادق(ع) بیان کرده ، خلاصه کرد.: «ما به این سخن رئیس‌جمهور در دانشگاه شهید بهشتی که علاوه بر چرخش سانتریفیوژها باید زندگی مردم نیز بچرخد نقد داریم. ما هم معتقدیم باید زندگی مردم بچرخد و همچنین چرخه سانتریفیوژها نیز به فعالیت خود ادامه دهد اما رییس جمهور مطرح نکردند که سانتریفیوژهای هسته‌ای ما باید خالی بچرخد یا پر؟ . رییس جمهور باید بداند که غربی‌ها می‌خواهند نوع چرخش سانتریفیوژهای ما را مشخص کنند و این موضوع را سعید جلیلی می دانست. جریانی در داخل ساخت ماشین‌های سانتریفیوژ را تعطیل و افرادی مانند شهید احمدی روشن‌ها از کار برکنار کردند و به جای آنان افرادی سر کار آمدند که ویزای آمریکا داشتند.جریانی در داخل کشور وجود دارد که نمی‌خواهد صنعت هسته‌ای ما پیشرفت کند .عده‌ای در داخل اجازه تولید سوخت هسته‌ای را نمی‌دادند. آدم‌هایی را بر سر کار آورده بودند که جلوی تولید سوخت هسته‌ای را بگیرند.چرا مسئولان فعلی می‌خواهند قهرمان‌پروری کنند؟ اگر سعید جلیلی در مذاکرات آلماتی ۲ تنها یک دهم از امتیازات ژنو را به آنان می‌داد الان رئیس‌جمهور بود.»
32-نکته جالب اینکه آقای ظریف در پاسخ نمایندگان ملت که به سخنان و عملکرد منفعلانه وی انتقاد میکنند ، آنها را در صفه فیس بوکش «گروهی اقلیت پرجنب و جوش مجلس » می نامد و از آنها میخواهد«خود را با آحاد ملت هماهنگ سازند!!!».
33-آقای ظریف جمله دیگری نیز در دانشگاه تهران گفته بود «تخریب مواضع طرف خودی و تقویت دیدگاه ها و مواضع طرف مقابل را با هیچ منطق عقلی و ملی و دینی قابل توجیه نمی دانیم». حال سوال این است با موارد سی و چند گانه ایی که از نگرانی ها بیان شده و چند ده گانه ایی که بیان نشد، گفتار و رفتار چه کسی موجب تخریب مواضع خودی و تقویت مواضع دشمنان شده است؟ آیا مواضعی که شما در دانشگاه تهران بیان کردید و یا آنچه که آقای روحانی و دولت یازدهم با تاکید بر خالی بودن خزانه کشور ، در سیاه نمایی وضع اقتصاد کشور انجام داده اند، با هیچ منطق عقلی و ملی و دینی قابل توجیه است؟ پس حق بدهید که ملت ایران نگران باشند که آنچه «مرقوم فرموده اید» با آنچه که « انجام داده اید و امضاء کرده اید» تفاوت دارد.
34- لذا به آقای ظریف که با استفاده از سخنان رهبر معظم انقلاب، اگاهانه یا نااگاهانه قصد دارد جلوی هر گونه نقد دلسوزانه ایی را سد کند ، متذکر میشویم که لازمه فرزند انقلاب بودن ، این است که سر میز مذاکره و در برابر دشمنان عنود و مستکبر ، انقلابی باشد نه در برابر فرزندان انقلابی در داخل کشور، که انقلابی تر و پا به رکاب تر از آقای ظریف در رکاب ولایت.! آقای ظریف مطمئن باشید نیروهای حزب اللهی که شما آنها را به همسویی با رژیم صهیونیستی متهم میکنید، آن زمانی که شما در امریکا و در ناز و نعمت بدون دیدن حتی یک ترکش و گلوله ایی مشغول گذران زندگی و شام خوردن با مقامات امریکایی بودید، در جبهه های جنگ انقلابی بودن خود را به اثبات رسانده اند و اکنون نیز مدال فرزندان انقلابی بودن را که رهبر معظم انقلاب به شما دادند طفیلی همان سفره فرزندان انقلابی در هشت سال دفاع مقدس ، و سفره ایی است که دانشمندان جوان انقلابی در طول سالهای اخیر با ایستادگی در برابر زیاده خواهی های امریکا برای ملت ایران به ارمغان اوردند. قدر این مدال را بدانید. 
35-در پایان بد نیست توجه آقایان روحانی و ظریف که معتقدند علاوه بر چرخش سانتریفیوژها باید زندگی مردم نیز بچرخد! را به این نظرسنجی موسسه تحقیقاتی امریکایی زاگبی جلب کنم که 15 آذر منتشر کرده است: 
« ۹۶ درصد از مردم ایران معتقدند ادامه برنامه هسته‌ای به تحریم‌های اعمال شده، می‌ارزد.‌ تنها ۴ درصد از شهروندان ایرانی این تصور را دارند که به خاطر تحریم‌ها باید برنامه اتمی ایران متوقف شود‬. ‫این رقم (۹۶ درصد) نزدیک به رای ۹۸ درصدی به اصل جمهوری اسلامی و به معنی این است که سیاست نظام جمهوری اسلامی در حوزه هسته‌ای در بالاترین حد قابل‌تصور مورد اجماع و حمایت ملی است»

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


برچسب‌ها:
محمد جواد ظریف, دیپلمات, انقلابی, افکارعمومی, اسرائیل, صداقت,
+ تاريخ پنج شنبه 5 دی 1392ساعت 21:56 نويسنده نفر |